Wednesday, June 15, 2005

 

Disappearing Act*Back

Actually I wanted to update blog once I came back to Singapore, ah yes, I was away from 2nd-11th Jun. But somehow I did not, was busy with other things. Then after that I did not feel like putting it up. And in between I actually did a 2nd Disappearing Act from S'pore again, from 13th-14th, I was away again. So by right, the title should be Disappearing Act*Disappearing Act2*Back.

Anyway, I've written some things while I was away (1st Disappearing Act). And since I've written, in the end, I will put it up.


我回来了。

这一阵子,你知道我不在新加坡吗?

这一阵子,有人叫我 update blog.

这一阵子,我想了很多人。很多事。很多经历。


那些对我很好很好的友人,我似乎对你们不怎么样;而我似乎会避开你们的很好很好。

那些有感情付出的,对不起,我更是显得无动于衷。会如此,只怕负了你们的心意;但无意间却冷落或伤害了你。

这一趟,Anyi 在我出发前说,等着看我的留言宣告。的确,这似乎是很了解我的作风。打从有了电邮或是我第一次出国,唯一/必定/肯定/一定 不变的就是通知大家我要‘离开’一阵子。我总会有一些交代,thru emails or hand written letter(s).

这一次,也不例外,本来要,但是最后还是要说声,Anyi, 你错了。这一次,我什么都没写就‘走’了。要不是 tagboard mArCO 提到我出国,我真的会‘消失’到回来为止。

原因?真的很想知道如果我真的‘烟消云散’了,是否你会知道吗?

大家都不再关心了吗?

也不是,是有一些人知道我出国的。

不知道是因为你没说耶。

也对。

但,我没告诉你是否就表示我跟你不 close 了。

哈哈。大家都该想一想。

你我的距离到底是怎样了?

如果你我的一切或大部分都沉浸在过去,那么我很感谢也珍惜昔日过往的曾经。

还会有更多的曾经?或是不断的曾经曾经?你我都加油吧。


*后记* 那些已经放弃在电话里听到我声音的人,I will use more of the phone de. You ple will be hearing (literally) more from me, I *promise*

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?